Laatste dagen Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Bob Helsloot - WaarBenJij.nu Laatste dagen Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Bob Helsloot - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Kyoto

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

16 Mei 2016 | Japan, Kyoto

Vanaf Zaterdag heb ik het wat rustiger aan gedaan. Eerst lekker uitgeslapen en daarna richting Arashiyama vertrokken. In dit gedeelte van Kyoto vlak bij de westerlijke bergen langs een brede ondiepe rivier is het beroemde bamboe bos te vinden. Het is wat minder groot dan een daadwerkelijk bos, maar nog steeds mooi om doorheen te lopen. Een aantal selfies, steentjes kaatsen op de rivier en een ijsje verder, ben ik nog even langs het apenpark geweest. Eerst moet je (uiteraard) weer een aardig stuk traplopen om bij het daadwerkelijke parkje terecht te komen. Deze aapjes lopen los rond en kunnen gevoerd worden als je wat eten koopt.
Zondag ben ik samen met 2 medewerkers van mijn hostel een parade gaan bekijken, nog even een rondje door Imperial Palace Park gemaakt en toen de Shinkansen naar Tokio gepakt om nog een laatste avondje met m'n maatjes van EF te drinken.
Toen ik vandaag terug kwam, had ik nog even een klein hartverzakkinkje. Ik kwam mijn kamer binnen, en die zat vol met Chinezen. Dat niet alleen, m'n koffer met kleren en alle andere shit was foetsie! Dus dat was even zweten, maar gelukkig binnen een half uur weer alles opgelost. Wat bleek, een van de receptionisten had een klein foutje gemaakt bij het veranderen van mijn boeking toen mijn JR passen er nog niet waren. Dus ik ben voor mijn laatste nacht verplaatst nar 2 bedden verderop :). En momenteel komt het met bakken uit de hemel. Op zich niet verkeerd na een week met 25 graden plus.

Planning voor komende week:
Dinsdag - Vrijdag: Mount Fuji