Week 2/3 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Bob Helsloot - WaarBenJij.nu Week 2/3 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Bob Helsloot - WaarBenJij.nu

Week 2/3

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

15 April 2016 | Japan, Tokio

Hey kijk nou, ik leef nog. En ja er zit weer wat tijd tussen de deze en de vorige post, maar er is dan ook weer veel gebeurd. Vorige week maandag is er bijvoorbeeld de dubbele hoeveelheid aan studenten bij gekomen en jammer genoeg heb ik diezelfde week afscheid moeten nemen van 2 Zwitserse vrienden die tegelijk waren aangekomen met mij. De klas is een beetje in samenstelling veranderd, paar er bij, paar weg, maar ja dat heb je als je elke maandag kan beginnen. Het niveau gaat geleidelijk omhoog, maar ik heb al gemerkt dat Kanji mijn ding is, dus zodra ik 2 á 3 hoofdstukken heb ingehaald, mag ik doorstromen naar Kanji 2 komende maandag. Tegen die tijd ken ik ongeveer 60/70 Kanji. Verder gaan we gestaag vooruit met vocabulaire en uitspraak. Naast een aantal opeenvolgende bezoekjes aan de HUB (British pub), ben ik gelukkig ook nog op een paar mooie semi-afgelegen plekken terecht gekomen. Vorig weekend ben ik in Ueno-Koen (park) en Yanaka geweest. De kersenbloemses waren toen wel zo goed als weg, maar het blijft een onwijs mooi park met een tempel in het midden van een aantal meertjes; een dierentuin en een aantal opmerkelijke arbeidersklasse huizen waar we toevallig langs liepen toen we net te ver buiten het park kwamen. Je kan al raden wie wel wist waar hij heen moest.. Maar in deze straatjes van de buitenwijken van Tokio zie je goed hoe klein sommige huizen, parkeergarages en straatjes kunnen zijn. Japanners kunnen hun auto's ter grootte van een broodtrommel manoeuvreren door steegjes waar wij Nederlanders allang 3 keer waren omgekeerd. Er zijn zelfs in een grote stad als Tokio toch veel kleine en grotere tempels (vooral in parken) te vinden. Yanaka-Reien is bijvoorbeeld een van de grotere begraafplaatsen in de omgeving van Tokio. Grafstenen zo ver als het oog kan zien. Simpelweg indrukwekkend.

Foto's zijn hieronder te vinden, en mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!!

Bob

  • 15 April 2016 - 18:13

    Genia:

    Bob, leuk verslag en foto's. Ja wisseling van mensen heb je natuurlijk . Maar misschien zitten er ook weer interessante mensen bij. Gefeliciteerd met je vooruitgang naar Kanji 2. Mag je ook de tempels in. Succes nog verder en geniet maar. Kijk weer uit naar je volgende verslag. Liefs oma Genia

  • 15 April 2016 - 18:38

    Vera Helsloot:


    bob mooi verslag er is veel te zien.de poezen
    tempel lopen daar ook poezen ?is je slapie de mexicaan er nog ?
    ik vind het verslag erg leuk ik geniet er van en.je foto's.dikke kus en geniet met mede studenten
    gr.oma vera.

  • 15 April 2016 - 20:55

    Cornelie:

    Hoi Bob,

    We hebben geen vragen maar vinden het super wat je doet en leert!!
    Geniet ervan, en hou ons op de hoogte met je mooie verslagen.
    Have fun en kus van ons vier

  • 25 April 2016 - 17:15

    Vera Helsloot:

    gaat het goed Bob ?gr.oma Vera.

Tags: Tokio, EF, Japan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Het plan is Japan

3 maanden Japan

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2016

EINDE

08 Juni 2016

Hiroshima & Onomichi

29 Mei 2016

Tottori

23 Mei 2016

Nagoya

18 Mei 2016

Mount Fuji
Bob

3 maandjes Japan, moet kunnen toch?

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 6805

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 26 Juni 2016

Het plan is Japan

Landen bezocht: