Omringende bergen en tempels - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Bob Helsloot - WaarBenJij.nu Omringende bergen en tempels - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Bob Helsloot - WaarBenJij.nu

Omringende bergen en tempels

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

13 Mei 2016 | Japan, Kyoto

Gister (12/05) het noordelijke deel van Hihashiyama bekeken, waaronder Nanzen-ji, "Path of Philosophy", waar ik trouwens geen nieuwe wijsheden op heb gedaan, en als laatste Ginkaku-ji (zilvere tempel, maar dan zonder zilver, want daar waren ze toentertijd niet aan toe gekomen). Bij de Nanzen-ji ben ik nog omhoog gegaan richting de top van de berg, ben tot ongeveer 200 meter gekomen. Daarna toch maar weer naar beneden want ik kreeg een beetje honger. Jammer genoeg afscheid moeten nemen van m'n Italiaanse maat die waarschijnlijk op moment van schrijven een mooi park of tempel aan t zoeken is om in te slapen :p. Daarna ben ik ook nog de berg op gegaan van de Fushimi Inari tempel aan het einde van de middag. Dit is de beroemde Hoofdtempel van de Vos (Inari). Bij een van de hoger gelegen gebouwen heb je een heel mooi uitzicht over Zuid-Kyoto.

En vandaag (13/5) Ben ik Noordelijker gegaan voor de tempels en berg van Kurama. Ik ging omhoog vanaf de hoofdtempel vlak bij het dorpje Kurama en eindigde aan de andere kant van de berg in het dorpje Kibune. In Kibune zijn een aantal restaurants die voedsel serveren boven de rivier die er langs stroomt. het Dorpje is ongeveer even breed als 3 huizen, een weg en een rivier toelaten. Om van Kurama naar Kibune te komen over de berg, ben je wel een paar honderd als niet duizend traptreden verder..

  • 13 Mei 2016 - 11:34

    Rob:

    Leuk bericht bob.
    Jammer dat je geen nieuwe wijsheden hebt opgedaan

  • 13 Mei 2016 - 11:36

    Rob:

    Hij plaatste niet het hele bericht. Heb je al plannen voor volgende week ?

  • 13 Mei 2016 - 11:47

    Marian:

    Hoi Bob!

    Avontuur hoor! Mooie foto's ook. Hier is het warm geweest de afgelopen week maar aanstaand weekend, Pinksteren, wordt het weer koud.
    Ontmoet je nu ook nog veel reizigers? Ben benieuwd. Je houdt ons prima op de hoogte, mooi hoor!
    Tot snel, tot skype,

    je tantie x

  • 13 Mei 2016 - 11:50

    Bob Helsloot:

    Hmm nee niet echt, heb nu al 4/5 dingen op mijn lijstje gedaan. Er zijn nog wel 2 brezichtigingen die ik nog moet doen, maar daar kom ik vanzelf wel aan toe. Vandaag ook nog even een uurtje in een park gezeten bij een rivier die door Noord-Kyoto stroomt. Ik probeer vooral niet te veel op 1 dag te doen, dan hoef je ook niet te haasten.

  • 13 Mei 2016 - 12:09

    Bob Helsloot:

    Mar! Natuurlijk ontmoet ik veel verschillende mensen hier. In een Jeugdhostel wemelt het van buitenlanders. Maar iedereen is er voor zijn eigen reis en ik ook voor de mijne dus zo kom je interessante mensen tegen.

  • 13 Mei 2016 - 12:56

    Oma Genia:

    Mooie foto's. Leuk dat je zoveel andere mensen ontmoet met ieder hun verhaal en belevenissen. Schitterende tochten maak je en goed om te merken dat je het naar je zin hebt. Wij maken veel tochtjes op de E-bike nu het nog mooi weer is. Liefs tot de volgende melding. We kijken ere naar uit.

  • 13 Mei 2016 - 19:25

    Vera Helsloot:


    we hebben al gewhatst up.het lijkt me spannend wat je al op een dag tegenkomt.ik wacht op de volgende belevenis van je.gr.oma vera.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Kyoto

Het plan is Japan

3 maanden Japan

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2016

EINDE

08 Juni 2016

Hiroshima & Onomichi

29 Mei 2016

Tottori

23 Mei 2016

Nagoya

18 Mei 2016

Mount Fuji
Bob

3 maandjes Japan, moet kunnen toch?

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 6806

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 26 Juni 2016

Het plan is Japan

Landen bezocht: