Hanami Saturday - Reisverslag uit Yoyogi-sanyachō, Japan van Bob Helsloot - WaarBenJij.nu Hanami Saturday - Reisverslag uit Yoyogi-sanyachō, Japan van Bob Helsloot - WaarBenJij.nu

Hanami Saturday

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

03 April 2016 | Japan, Yoyogi-sanyachō

Je kent die bloemetjes uit Japan wel toch? Sakura. Vrijdag zijn deze bloesems uitgekomen over heel Japan, waardoor dit weekend, en misschien ook nog volgend weekend, een feestweekend is. Met een groepje van pak hem beet 40 mensen van EF waren we gister in Yoyogi park. Wat een drukte. In 1 oogopslag zie je al meer mensen dan er in Roelofarendsveen wonen. Het was serieus druk met drinkende jongeren, mensen aan het picknicken, met zeepbellen spelende kinderen, casual traditionele Japanse dans en gewoon heel veel mensen. Maar je moet niet vergeten dat het Japan is, dus er wordt geen ruzie gemaakt, matjes, dekentjes en kleedjes worden alleen betreed op sokken, vuil en verpakkingen gaan in een zakje of in een gemeenschappelijk bak aan de rand van het park en iedereen vermaakt zich op zijn eigen manier. Niemand klaagt over de harde muziek van een ander en een verdwaalde bal of frisbee wordt netjes teruggegooid. Oh! er staat ten alle tijden een rij van minstens 40 mensen voor het toilet, zowel voor de mannen als vrouwen toiletten en de enige mensen die tegen een hekje of een boom staan te plassen zijn Europees. Zo zie je maar weer dat je best een park met bijna een 300.000 mensen kan hebben zonder issues.
Oja, Sakura! De bomen in Yoyogi park zijn van wat ik heb begrepen minimaal 200 jaar oud en dus echt enorm. Maar wat een beleving, zo veel mensen, zo veel groen en zo veel bloemetjes, en dat MIDDEN in Tokio. Kyoto schijnt nog 30x zo mooi te zijn met Sakura in bloei, maar dat ga ik helaas niet mee maken denk ik. Al hoewel, ik moet me nog even inschrijven voor een tripje naar de Meguro rivier, waar 830 (!) sakura bomen langs de oevers staan. Dat zal nog wel wat mooie foto's opleveren. De foto's van gister waren anders ook nog best aardig gelukt, dus zie hieronder!

Gr. Bob

• 03 April 2016 - 11:20

Vera Helsloot:

mooie fotos Bob ,leuk belleblazen en alles zo netjes.
    veel plezier met je tripje.gr.

• 04 April 2016 - 08:48

Marian:

Wauw!! Wat ontzettend gaaf om het allemaal zo mee te maken, Bob! Mooie foto's..lekker genieten nog x je tantie

• 06 April 2016 - 11:07

Vera Helsloot:

Konnichiwa ogenkidesuka. Bob ?
    gr oma vera

• 06 April 2016 - 14:43

Marian:

Hee Bob, wat leuk om je zo te kunnen volgen! Prachtig om te zien hoor! Een hele andere wereld. Grt, Mar

• 06 April 2016 - 19:31

Wendy :

Gaat helemaal goed komen met jou.

• 10 April 2016 - 14:59

Eline W.:

Heerlijk om te lezen. Ik ruik de bloesems. En wat een beetje discipline vermag bij grote groepen mensen..

• 10 April 2016 - 15:07

Eline W.:

Ik heb eindelijk al je verhalen gelezen en je foto's bekeken. Mijn internet doet het weer.
    Geweldig wat een reis moet dit voor je zijn.
    Bijzonder ook dat je Japans aan het leren bent.
    Je bent wel in een mooi jaargetijde afgereisd.
    Geniet volop.

Liefs en groeten van je nep-tante.

• 11 April 2016 - 10:04

Merel:

Leuk om mee te lezen Bob!
    Als je de kans krijgt, moet je naar Kyoto gaan, dat is echt een aanrader, breng vooral een bezoek dan aan de Gouden Tempel!
    Kyoto is ook mooi en heel anders dan Tokyo!
    Have fun!

• 18 April 2016 - 13:52

Sharida:

Hi Bob,

Wat leuk dat je weer nieuwe studenten leert kennen.....
    Ben je naar het Japanse bloesem park geweest??

Tags: EF, Yoyogi, Sakura, Tokio, Japan