Mount Fuji - Reisverslag uit Fuji, Japan van Bob Helsloot - WaarBenJij.nu Mount Fuji - Reisverslag uit Fuji, Japan van Bob Helsloot - WaarBenJij.nu

Mount Fuji

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

18 Mei 2016 | Japan, Fuji

Wat een dag. Bob de bergbeklimmer is vandaag naar de top van Mount Fuji geweest! Dat is dus ongeveer 3.700 meter de hoogte in. Gister was een zeer bewolkte dag, en iedereen die gister in het hostel aankwam had nog energie zat aangezien het toch slecht weer was. Dus we hebben wat gepraat, Mario kart en Smashbrothers gespeeld op een Japanse Nintendo 64 en gekaart. Tijdens al dit vermaak vertelde Juan uit Frankrijk dat hij de dag er voor Mount Fuji beklommen had. Iedereen wil natuurlijk Mount Fuji beklimmen, dus hebben we een taxi voor 7 mensen geregeld voor de volgende dag en er vroeg uit gegaan. Dus dan sta je ineens bij het laatste station dat met de auto bereikbaar is. Station 5. Na 3 uur klimmen was het enige tussen ons en de top ongeveer 250 meter verticale sneeuw. Dus een uurtje en wat geploeg, geglij en bevroren vingers verder, hebben we met 3 man toch de top bereikt. Dit leverde natuurlijk spectaculair uitzicht op aangezien het intens zonnig was (ja zelfs ik ben verbrand). Na een kijkje in de vulkaankrater en wat foto's snel weer naar beneden want we werden in 2,5 uur opgehaald vanaf hetzelfde station. Gelukkig was er een vlugge manier om naar beneden te gaan: Sneeuwschaatsskiën, wat precies is wat het lijkt. Dit staat zeker in de top 3 gaafste dingen die ik ooit heb gedaan.

Oja, het hostel heeft erg lagen deuropeningen, wat enige angstvorming tot gevolg heeft bij Nederlanders :).

Vrijdag vertrek ik naar Nagoya, voor alles daarna moet ik nog even kijken, want mijn eerste plan voor Hiroshima gaat niet door..

UPDATE #1:
tijden mijn laatste ochtend in Fuji ben ik nog langs Shiraito no Taki waterval geweest. Je bent omringt door een steile wand van steen en begroeiingen waar van alle kanten water naar beneden komt stromen. Erg mooi. Daarna nog een tour door een sake-brouwerij gekregen in Okonomiya, ten westen van Mt. Fuji. Erg interessant en ik heb wat verschillende sake mogen "testen".

• 18 Mei 2016 - 13:45

Rob:

Ziet er erg gaaf uit Bob. :-) Je vermaakt je wel zie en lees ik... Veel plezier nog de komende dagen.

• 18 Mei 2016 - 14:29

Co En Wilma:

Hoi Bob, wat een prachtige reis!!!!!
    Schitterende foto's!!!
    Nog heel veel plezier!!!
    Lieve groeten en knuffel van Co en Wilma.

• 18 Mei 2016 - 15:10

Oma Genia:

Oh Bob wat een mooie tocht. Schitterende foto's. Waarom gaat Hiroshima niet door. Volgens mij heb je aan 6 weken Japan niet genoeg om alles te bekijken. Dank weer voor het verslag en foto's. Goeie reis nog verder en ik zie met veel plezier je volgende verslag tegemoet. Kus oma.

• 18 Mei 2016 - 21:35

Nick Ronald En Carla:

Jeetje, Bob wat een mooie reis en een hoop indrukken moet je opdoen. Geniet ervan. Wij genieten met je mee.
    Knuffels van ons.

• 19 Mei 2016 - 08:38

Tantie Marian:

WAUW!! Bob, wat gaaf zeg dat je dit allemaal ziet! Het lijkt me fantastisch om daar te staan.
    Neem het er lekker van en ben weer benieuwd naar jouw volgende avontuur.
    Trots op jou!
    xMar

• 19 Mei 2016 - 10:07

Vera Helsloot:

wat een reis maak jij fantastisch leuk dat je met andere uit het hostel op stap gaat.het is genieten voor je ,wij ook van je reisverhalen.en de foto 's.gr.oma Vera

• 19 Mei 2016 - 18:11

Ton V.d. Bogaard:

Volg alles. Veel plezier.